Bel fıtığı-disk hernisi

bel_fitigi-1200x966.png
    • Diskler omurgalar arasında yer alan, dışında çember şeklinde daha sert bir yapı ve iç kısmında dış çember tarafından çevrelenmiş jel halinde bir dokudan oluşmaktadır. Asıl görevi bel üzerine binen yükleri dengelemektir. Diskin dış bölümünde zayıflama, yırtılma, kopma gibi değişikliklerin meydana gelmesi ile içindeki jel benzeri dokunun dışarı doğru hareket etmesi ile fıtık oluşur. Bel fıtığı oluşma riski kilo, yaş, uzun boy, ağır kaldırma, ağır spor gibi etkenlere bağlı olarak artar.
    • Hastalarda görülen bulgular:
      • Bel veya boyun bölgesinde, basıya uğrayan sinirin dağılımında ağrı/uyuşma
      • Hareketle, öksürmeyle, öne eğilmeyle artan ağrı/uyuşma hissi
      • Tutulan kol veya bacakta sinir basısının şiddetine göre his kaybı
      • Kuvvet kaybı
      • Refleks kaybı
    • Tedavi: Girişimsel ağrı tedavisi olarak Transforaminal epidural enjeksiyon önemli yarar sağlayabilir. Bu işlem baskı altında kalan sinirlerin olduğu bölgeye iğne ile girilerek, ağrı, ödem ve yangı giderici çeşitli ilaçların enjekte edilmesidir. Bu şekilde hem şikayetler rahatlatılır, hem de fıtığın bulunduğu bölgedeki sinir baskısı ortadan kaldırılır.