BOYUN AĞRILARI

boyun-fitigi-tedavisi.jpg

Sıklıkla görülen boyun ağrıları aşağıdaki gibi sıralanabilir.

Darbeler ve zorlanmalar:

Spor yaralanmaları, travma, düşme gibi nedenlerle boyun destek bölgesini oluşturan kemik, kas ve ligamanlarda görülen hasar sonucu karşımıza çıkabilir. Özellikle araç içi trafik kazalarında başın ani hareketle kontrolsüz şekilde öne arkaya ve tekrar öne hareketi sonucu boyundaki faset eklemlerde ortaya çıkan hasar kronik ağrıya neden olur. Bu hastalarda ilgili faset eklemlere enjeksiyon tedavileri (Nöralterapi, Mezoterapi PRP ve Ozonterapi) ile katkı sunulmaktadır.

Boyunda sinir sıkışması, boyun fıtığı:

Boyundaki bir diskin yırtılarak fıtıklaşması, boyundaki eklemlerde oluşabilecek kireçlenme gibi bozukluklar veya darbe gibi diğer yaralanmalar sinirlere bası yaparak hasara yol açabilirler. Yaşlı hastalarda sorun daha çok kireçlenme, gençlerde ise boyun fıtığı problemleridir. Boyun omurları arasında yer alan disklerin zamanla hasarlanarak bütünlüğünü kaybetmesi sonucu bu bölgedeki sinirlere bası etkisi oluşturması ile ortaya çıkmaktadır. Omurilikten çıkıp kola, omuza giderek o bölgelere hareket emri veren veya o bölgelerin duyusunu algılamayı sağlayan sinirlere baskı yapar. Böylece boyun-kol-omuz ağrısı ve o kolda uyuşma, karıncalanma, bazen de güçsüzlük hissedilir. Tedavisinde; ilaçlar, istirahat, boyun desteği, fizik tedavi ve ilgili alana enjeksiyonlar (Nöralterapi, Mezoterapi PRP ve Ozonterapi), epidural bölge enjeksiyonları yapılabilir.

Boyun kireçlenmesi:

Boyun omurgasını meydana getiren yapıların (kemik, bağ, kas) yapısının bozulması sonucu ortaya çıkan ve buna bağlı sinir ve damarsal bozuklukların da eşlik ettiği bir durumdur. Yaşlanma, mikrotravmalar, makrotravmalar, duruş bozuklukları ve genetik faktörler altta yatan sebeplerdir.

Boyun ağrısı, kola yayılan ağrı, baş ağrısı, boyunda tutukluk, kolda güçsüzlük, hissizlik, yanma, batma, ellerde zayıflık, beceri azalması, uyuşma, karıncalanma, kulak çınlaması, baş dönmesi ve bulanık görme gibi yakınmalara neden olabilir. Tedavisinde; ilaçlar, istirahat, boyun desteği, fizik tedavi ve ilgili alana enjeksiyonlar (Nöralterapi, Mezoterapi PRP ve Ozonterapi) yapılabilir.

Duruş bozukluğu ve duygusal stres:

Kötü duruş şekilleri (en başında kamburluk ve öne eğiklik gelir)- veya şişmanlık, zayıf karın kasları veya uzun süre oturma-belinizi kavisinin öne doğru çekilerek  sırtınızda arkaya doğru daha çok kavis yapmasına neden olur.  Vücut bu dengeyi sağlamak için boynu öne iter. Sırtta kamburlaşma, başın öne doğru pozisyon almasına ve boynun öne kavis yapmasına neden olur. Bunun sonucunda, boyun kasları sertleşir, kasılır ve kas yorgunluğu oluşturur. Boyun kasları dinlenmeden kasılı kalırsa,  benzer şekilde boyun ve baş ağrılarına neden olabilir.

İş veya aile ile ilgili endişelerin yarattığı stres veya kızgınlık, üzüntü veya korku da boyun kaslarını kasar. Ayrıca boyun yaralanmalarını da şiddetlendirir. Sinirli ve gergin bir kişinin düzelmesi daha uzun sürer. Düzenli gevşeme ve yapısal problemlerin çözümü bu problemin uzun vadede çözümü için gerekli olabilir.