DİZ- KALÇA AĞRILARI

diz-ve-kalca-agrilari-nasil-tedavi-edilir.png

Osteoartrit veya Dejeneratif artrit; halk arasında kireçlenme diye adlandırılan eklem kıkırdaklarında bozulmaya yol açan bir hastalıktır. Kıkırdaklarda bozulma, yıpranma ya da aşınma ile eklemde harabiyet başlar. Bu durum bazen anormal kemik oluşumuna yol açar ve şişlik oluşur.

Hastalık en fazla dizlerde, belde, kalçalarda ve parmaklarda görülür. Genellikle bir veya birkaç eklemde oluşur.

Diz ağrısının en sık nedenidir ve kadınlarda 3 kat fazla oranda görülür. Sıklıkla 60 yaşından sonra ortaya çıkmaya başlar. Yetersiz su tüketimi, egzersiz yapılmaması, asidik beslenme ve kilo bu hastalığı oluşturan etmenlerdir.

Kalça ekleminde artroz (halk arasında bilinen adıyla kireçlenme)  eklem ve kıkırdakların aşınması sonucu  kendisini önce hareketlerde sertlik ve ağrı, sonrada hareket kısıtlanma ile ortaya koyar. Hasta bacağını kalçadan çekmede ve yana çevirmede zorlanır. Olay çok ilerlerse istirahat sırasında bile ağrı olur, hastanın o taraf kalça üzerine yatması ağrılıdır.

Tedavide; eklem içi enjeksiyonlar (Nöralterapi, Mezoterapi, PRP ve Ozonterapi), beslenmenin düzenlenmesi ve egzersiz ön plandadır.