GERİLİM TİPİ BAŞ AĞRISI (KAS KASILMASINA BAĞLI BAŞ AĞRISI)

bas-agrilari-anevrizma-belirtisi-olabilir.jpg
  • Baş ağrıları içinde Gerilim tipi baş ağrısı en sık görülen tiptir.
  • Hastalarda; yüz, baş ve boyun kaslarının sürekli gerilmesi ile ortaya çıkan şiddetli baş ağrısıdır. Genellikle altta yatan neden psikososyal açıdan yaşanan gerilimdir.
  • Baştaki veya boyundaki kasların kasılması stres veya huzursuzluk, travmaya maruz kalmak veya  depresyona bağlı olabilir.
  • Bu hastalar kendi kendisine migren tanısı koyar. Ancak gerilim tipi baş ağrısı mekanizması ve tedavi yöntemi migrenden farklıdır.
  • Gerilim tipi baş ağrısından yakınan hastalar gezmek dolaşmak isterlerken, Migrenli hastalar kuytu sessiz bir yerde dinlenme ihtiyacı duyarlar.
  • Gerilim baş ağrısı migrenin aksine daha yaygın bir seyir gösterir. Gün ilerledikçe artış gösterir ve saatler boyunca devam edebilir.
  • Migrende ağrı öncesinde görülebilen görme bozukluğu ve diğer belirtiler gerilim baş ağrısında yoktur.
  • Gerilim tipi baş ağrısında baş, boyun ve omuz bölgesi kaslarında tetik noktaların (trigger point) bulunması ve bu kaslara basınç uygulamakla yansıyan ağrının ortaya çıkması önemli bir bulgudur.
  • Ağrı genellikle boyun bölgesinden başlayarak tepeye doğru yükselir ve sıkıştırıcı bir karakterdedir.
  • Gerilim Tipi Baş ağrısı;
    • gereğinden az ya da fazla uyuma,
    • gereğinden az ya da fazla yeme,
    • fazla alkol tüketme,
    • aşırı gürültüye maruz kalma, aşırı çalışma ve diğer sağlık sorunları ile tetiklenebilir.
  • Baş ağrısının yanı sıra, başta yanma hissi, keçeleşme, dokunma ile hassasiyet gibi bulgular ortaya çıkar.
  • Konsantrasyon güçlüğü, uykusuzluk gibi yakınmalar ağrıya eşlik edebilir. Bulantı ya da kusma görülebilir.  Migrende olduğu kadar şiddetli değildir.
  • Bazı hastalarda migren ve gerilim tipi baş ağrısı birlikte görülebilir. Migren ağrıları olan bir hastada zaman içerisinde gerilim tipi baş ağrısı da oluşabilir veya gerilim tipi baş ağrısının belirtileri daha ön plana geçebilir.
  • Gerilim tipi baş ağrısının tedavisi
    • İlaç tedavisine ve gevşeme eğitimine ilave olarak;  baş, boyun ve omuz bölgesinde tespit edilen tetik noktalara çeşitli enjeksiyonlar yapılarak kasların gevşetilmesi ve  ağrının kontrol altına alınması önemlidir.
  • Bu hastalarda Migrende olduğu gibi kişiye özel bir tedavi planı belirlenmelidir. Bunun için detaylı muayene ve kişiye özel tanı metodlarının (Vega Test, Proquant, Reviquant, Biorezonans ölçümleri) kullanılması önemlidir.
  • Hastaların mevcut durum ve altta yatan nedene yönelik olarak tedavileri çoklu bütünsel yaklaşım ile düzenlenmelidir.
  • Gerilim tipi Baş Ağrısı hastalarına; Ağrı tedavileri, Nöralterapi,  Detoksifikasyon , Mikro Sistem Akupunkturu, Mezoterapi, Ozon Terapi ve arındırıcı serum tedavileri uygulanabilmektedir.