Nöralterapi nedir?

noralterapi_01-1170x780.jpg

Nöralterapi lokal anestezik ilaçların bedenin nöroanatomik bağlantıları kullanılarak yapılan bir düzenleme tedavisidir.  Aynı zamanda hem tanı koydurucu, hem de tedavi amaçlı uygulanmaktadır.

Nöralterapi
– lokal / yüzeysel   injeksiyon ,
– segmental/ derin injeksiyon
– bozucu alan tedavisi olarak uygulanabilmektedir.

İnjeksiyon için lokal anestezikler kullanılır. Lokal anesteziklerin problem olan alanda  düzenleme  ve zararlı maddeleri uzaklaştırma özelliği vardır. Bunu hücre  düzeyinde gerçekleştirir. Uygulandığı  bölgede kan  akımını arttırır, oksijen geçişini arttırır, hücre zarının  elektriksel potansiyelini düzeltir. Antibakteriyel, antiviral, antiinflamatuar  özellikleri bulunan lokal anestezik ilaçların; hücre düzeyinden başlayıp, organ sistemleri ve tüm bedene yönelik iyileştirici olumlu etkileri vardır.

Uygulandığı  bölgeden  başlayan  bu  uyarı vücudu ağ gibi saran otonom  sinir sistemi aracılığıyla saniyeler içinde çok uzaktaki bir refleks  alanda da aynı iyileşmeyi başlatır. Uyguladığımız lokal anestezik maddenin etki süresi 20 dakika, olmasına rağmen  otonom  sinir sisteminin  regüle olması ile; organ ve sistemlerin sağlıklı bir  şekilde   çalışmaya  başlaması kalıcı bir iyileşmenin ilk adımlarını oluşturur.

İnsan bedeninde, hastalıklar ortaya çıkmadan önce bazı değişiklikler oluşur. Çoğu kez modern tıbbın açıklayamadığı ve hastanın kendi psikolojisi ile ilgili olduğu iddia edilen bu değişimleri belirleyebilmek için, hastaların detaylı muayenesi ve sorgulanması gerekmektedir.

Hastalığın temelinde; “bağ dokusunda yerleşmiş olan ve beden tarafında atılmayan toksinler” yani bedenin yeterince uzaklaştıramadığı yıkım ürünleri, yer alacaktır. Bu yıkım ürünlerinin yeterince uzaklaştırılamaması sonucu; organlarda ve dokularda fonksiyonel düzensizlikler ve daha sonra da kronik hastalıklar yerleşecek ve organlarda yapısal hasarların ortaya çıkmasına zemin oluşturacaktır.

Bu nedenle; hastaların detaylı muayenesi ve sorgulanması gerekmektedir. Kliniğimizde kişiye özel tanı testleri ile, hastaların altta yatan bütün bedensel değişimleri analiz edilerek tedavi planı yine kişiye özel olarak oluşturulmaktadır

Nöralterapi; WHO (Dünya Sağlık Örgütü) tarafından kabul edilen, hekim olanların ciddi bir eğitim sürecini gerektiren (2 yıllık Türkiye ve Almanya’da tamamlanan eğitim sonrası yapılan 3 aşamalı sınavda başarı şartı gerekmektedir) bir Tamamlayıcı Tıp yöntemidir .  İsviçre Almanya, Avusturya, İspanya ve Güney Amerika’da birçok ülkede Üniversite düzeyinde kliniklere sahip olan bir bilim dalıdır. Dünyada ve Avrupa’da Sosyal-Özel Sigorta şirketleri tarafından geri ödemesi bulunan bir Tamamlayıcı Tıp yöntemi ve bir Bilim dalı olarak yaygın şekilde kullanılmaktadır.

Nöralterapi vücudumuzda çok geniş bir elektriksel ağ yapısında olan vejetatif (otonom: Kendi kendini denetleyebilen) sinir sisteminin uyarılmasını ve düzenlenmesini sağlar. Nöralterapide özellikli yerlere uygulanan lokal anestezik enjeksiyonu ile vücutta 3 tane dolaşım düzenlenmiş olur; Kan dolaşımı, lenf dolaşımı ve sinirsel ileti. Bir dokunun kan dolaşımı yani perfüzyonu artınca o doku beslenir; lenf dolaşım artınca doku metabolitlerinden arındırılır yani temizlenir ve sinir iletisi artan, düzenlenen doku ise daha düzenli çalışır. Dolasıyla, beslenen temizlenen ve düzenli komut alan dokunun kendini iyileştirme kapasitesi artar.

Bedende hastalıklar ortaya çıkmadan önce bazı değişiklikler oluşur. Çoğu kez modern tıbbın açıklayamadığı ve hastanın kendi psikolojisi ile ilgili olduğu söylenen rahatsızlıkların temelinde, hastanın zorlanan vejetatif sinir sistemindeki düzensizlik olduğunu ortaya çıkaran bir bilim dalıdır.

Lokal anestezik ilaçların ağrı ve yara iyileşmesinde kullanımı 1902 yılına uzanmaktadır. Prof. Dr. Spiess prokain adlı lokal anestezik madde kullanarak yaptığı yara ve ağrı tedavi belki de Nöralterapi yaklaşımının ilk temellerinin atıldığı yerdir. 1924 yılında Prof. Dr. Rickers hastalıkların oluşmasında Otonom Sinir sistemi (Kendi kendini denetleyebilen Sinir Sistemi) fonksiyonundaki bozuklukların önemli olduğunu yayınlamıştır. Gelişim süreci içinde 1928 yılında Dr. Huneke lokal anesteziklerin uzak etkilerini gözlemlemiş ve hastalardaki ağrı ve şikayetlerin azaldığını tespit etmiştir. Almanya Berlin’de 1940 yılında tam olarak adı konulan ve Avrupa’da yaygın bir şekilde hekim uygulamasında olan bu tedavi yöntemi (Nöralterapi) sadece kalıcı bir tedavi yöntemi olmakla beraber aynı zamanda bir koruyucu hekimlik yöntemidir.

Nöralterapi;  Otonom Sinir sistemine bağlı olan organ sistemleri, dokular ve hücreleri düzenleyerek etkin çalışmalarının sağlanması sonucu hem hastalıklarla mücadelede hem de sağlıklı halin korunmasında (koruyucu hekimlikte) çok etkin kullanılan bir yöntemdir.

Nöralterapi uygulamasında kullanılan bağlantı ve tedavi şeklinin ana prensibi; probleme neden olan yapıların tüm bedene ait olduğu ve bu nedenle hastaya yaklaşımın bütünsel yaklaşımın vazgeçilmez olmasıdır.

NÖRALTERAPİ UYGULAMA  ALANLARI

• Migren ve baş ağrılarının tedavisi
  • Çağımızın Hastalığı olan Kronik Yorgunluk Sendromu
  • Boyun, sırt ve bel ağrıları gibi kas kökenli ağrıların tedavisi