Ozonterapi nedir ?

ozon1.jpg

Ozonterapi Nedir?

Ozonterapi, üç adet oksijen atomundan oluşan şeffaf, renksiz bir gaz olan ozon gazı kullanılarak yapılan bir tedavi yöntemidir. Bu gazın kendine has özel bir kokusu vardır. Tıbbi ozon, saf ozonla saf oksijenin belli oranda karıştırılmasıyla elde edilir ve doğal ozondan farklıdır. Elde edilen tıbbi ozon, tıpkı ilaçlarda olduğu gibi, hastaya belli dozlarla verilir. Her hastaya ve her hastalığa farklı doz verilir. Sizin için uygun olan ozon dozuna, doktorunuz karar verecektir. Ozonterapi, konusunda uzman hekimlerce yapılan son derece güvenilir bir tedavidir.

• Kan yolu ile yapılan ozon tedavisi sonrasında
    • Anti oksidan sistemde aktivite artışı (bağışıklık sisteminin güçlenmesi),
    • Metabolizmada hızlanma,
    • Eklem kıkırdak dokusunun rejenerasyonu-yenilenmesi
    • Bedensel enerji artışı,
    • Kas, eklem ve kıkırdak dokusunun ana bileşini kollojen doku yapımının artması,
    • Damar cidarının rejenerasyonu (yenilenmesi),
    • Dokudaki oksijenlenmenin arttırılması ,
    • Karaciğer rejenerasyonu ve dolayısıyla vücudun kendini yenileme mekanizmasının aktive edilmesi sağlanmaktadır.
  • Günümüzde sağlıklı kalmak ve ihtiyarlamadan yaşlanmak modern insan için en önemli faktördür.
  • Yaşam süresinin kaliteli bir şekilde uzaması daha dinç ve daha enerjik olmak için yapılması gereken destek tedavilerden biri de medikal ozon tedavisidir.
  • Medikal ozon kurallara uygun olarak uygulandığı taktirde tamamen güvenli, pratik, etkili ve ucuzdur.
  • Doğal olarak, diğer tıbbi tedavi yöntemlerinde de olduğu gibi % 100 garanti hiçbir zaman vaad edilemez , tedavi başarısı uygulanan duruma, hastalığın ve hastanın genel sağlık durumuna bağlıdır ancak ozon tedavi ile hastanın genel durumunda iyileşme ve ağrılarında azalma mutlaka olmaktadır. Başarı hastanın ve hastalığın durumuna bağlı olduğu gibi uygulanan yönteme, konsantrasyona ve sıklığına bağlıdır.

Ozon tedavisinin kullanıldığı hastalıklar:

Dolaşım bozuklukları
Arteriel dolaşım bozukluklarında diğer belirtilerin yanı sıra bacaklarda ve ellerde hissedilen soğukluk, kısa yürüyüşler sonrasında ayaklarda hissedilen ağrı alarm veren bulgulardır. Ozon tedavisinin dolaşım bozukluklarındaki başarısı yapılmış bir çok sayıda tıbbi çalışma ile kanıtlanmıştır. Ozon klasik medikaltedaviye ek olarak veya tamamlayıcı olarak kombine kullanılabilmektedir.

Huzursuz Bacak Sendromu

Ozon tedavisi ile dolaşım ve dokuların oksijenlenmesi sağlanarak, destek tedavilerle birlikte kullanılmaktadır.

Diabet (Şeker hastalığı):

Pankreas hücrelerinin yenilenmesi ile doğal insülin salınımını arttırarak hastanın ilaç ihtiyacını azaltmaktadır. Şeker hatalığına bağlı yaralarda ve diabetik nöropatik ağrı (Ayaklarda yanma hissi).

İnsülin direncine bağlı kilo artışında, İlaç ihtiyacını azaltılmasında kullanılır.

Metabolik sendrom

Metabolik sendrom, aterosklerotik hastalıklar ve tip 2 diyabetin en önemli ve en sık görülen nedenleri arasında yer alır. Bel çevresinde yağlanma, hipertansiyon, yüksek kan şekeri, HDL kolestrolün düşük, trigliserit değerlerinin yüksek olması ile tanı konulmaktadır. Ozon tedavisi hem dolaşım sistemine hem de pankreas üzerindeki olumlu etkileri ile tedaviye destek olarak kullanılmaktadır.

Anti-aging ( geriye yaşlanma) ve yeniden canlanma
İş hayatındaki stres, yoğun çalışma temposu ,zihinsel ve bedensel yorgunluk ozon (O3) tedavisine çok iyi yanıt verir. Ozonun kırmızı ve beyaz kan hücrelerinin metabolizma akivasyonu ile genel iyilik hali ile kişiler kendilerini yenilenmiş hissetmektedirler. Profesyonel sporcular ve kadınlar bu tedaviden oldukça faydalanmaktadırlar. Ozon fiziksel dayanıklılığı arttırmaktadır.

Kronik yorgunluk sendromu, fibromiyalji ve stres (Yönetici Hastalığı)

Uyuyorsunuz ve uykunuz yetmiyor mu ? Sabah yorgun mu kalkıyorsunuz ? Kas ağrılarınız var mı ?

Enerjiniz yetmiyor mu ? Günümüz insanının en sık şikayetleri;  yoğun çalışma temposundan ve bedensel yüklenmelerden kaynaklı yorgunluk ve enerji düşüklüğü tablosudur.

Yaşlı kişilerde önlem ve tedavi
Yaşlı kişiler ozon tedavisine oldukça iyi yanıt verirler. Bütün klinik avantajlarının yanı sıra oksijenin dokular tarafından daha iyi kullanımını sağlar, bağışıklık sistemini harekete geçirir ve vücudun kendi antioksidanlarını ve serbest radikallere karşı savaşan hücreleri harekete geçirir.

Bunun ötesinde beyindeki dolaşım bozukluklarında olumlu etkileri mevcuttur (bu durumlarda fiziksel performansda azalma yürüme güçlüğü ve baş dönmesi hissedilir. Bunlara ek olarak tamamlayıcı tedavinin yanısıra ozon tedavi yaşam kalitesini arttırmak için kullanılmaktadır.

Enflamasyonlu ve dejeneratif eklem hastalıkları
Enflamasyonlu eklem hastalıklarını üç evreye ayırdığımızda, özellikle evre 1 ve 2, bir başka deyişle ağır kemik deformasyonlarının olmadığı durumlar, medikal ozon uygulamalarına cevap verir. Gonartroz (diz eklemi enflamasyonu) ya da diz ve omuz eklemlerindeki aktif arthritic form tedaviye cevap veren sınıfa dahildir. Standart tıbbi metotlara – spesifik egzersiz terapileri – ilave olarak bu gibi durumlarda intraartiküler (eklem içi) ozon enjeksiyonu başarıyla uygulanır. Bağışıklık sistemini güçlendirme ve kıkırdak metabolizmasını aktive etme özelliklerine ek olarak burada ozonun tamamıyla antienflamatuar özelliğinden faydalanıyoruz.

Artritik/Romatizmal Durumlar – Kronik poliartritler
Artritik/romatizmal durumlar iskelet veya kas sistemiyle ilgili pek çok ağrılı, fonksiyon kısıtlılığı da yapabilen hastalığı kapsamaktadır. Genel olarak medikal ozon uygulaması fizik tedavi ile beraber kombine olarak tamamlayıcı amaçla kullanılmaktadır. Romatoid artrit ( kronik poli artrit ) de yapılan çalışmalarda akut olmayan durumlarda ozon majör otohemoterapi tamamlayıcı olarak başarılıdır. Burada kullandığımız etkisi anti enflamatuar etkidir .

Göz hastalıklarında ozon tedavi
Yaşa bağlı dolaşım bozuklukları atrofik ve dejeneratif değişikliklerle gözü de etkilemektedir. Örneğin senil makuler dejenerasyon retina merkezinde meydana gelmektedir- vizüel fokusun en keskin oluğu noktadır. Bundan dolayı oluşan sekeller optik sinir atrofisine kadar giden çeşitli derecelerde etkili olmaktadır. Yapılan klinik çalışmalarda (Siena Üniversitesinde)ozon otohemotransfüzyon sonrası 6-8 ay içerisinde vizyonda iyileşmeler kaydedilmiştir.Tedavinin devam ettirilmesi halinde vizüel performansta artış gözlenmiş veya daha kötüye gidiş durdurulmakta olduğu saptanmış.

Kanser hastalarında kemoterapi ve radyoterapiye destek tedavi

Kanser hastalarında ozon tedavisi tamamlayıcı tedavi olarak oldukça başarılıdır. Burada ozonu immun sistem (bağışıklık sistemi) aktivasyonunda kullanmaktayız -düşük dozlarla. İmmun hücreler – örneğin lenfositler, yardımcı ve baskılayıcı hücreler, lenfositler ve natural killer hücreler (katil hücreler) – cytokin denilen interferonu da içeren haberci proteinleri üretmek için ozonun başlattığı biyolojik reaksiyonlar yoluyla aktif hale getirilir. Aslında, ozon vücudun kendi interferon ve interlökinlerini artan miktarlarda üretmesini sağlar. Ozonlanmış kanın hastaya verilmesiyle, pozitif olarak artan bir immün reaksiyonu başlatılır, bu aynı zamanda vücudun genel direncinin ve zindeliğinin artmasına katkıda bulunur.

Cilt mantarları ve enfekte cilt lezyonları
Ozonun mantar ve bakterileri yok edici özelliği, 100 yıl boyunca içme suyunun arıtılmasında başarılı bir şekilde kullanıldı. Bu özellikleri, inatçı deri humusları ve mantarlarla savaşmakta tıbbi ozonu çok etkili bir tedavi ajanı yapar, özellikle bakteriyel enfeksiyonlu ayaklar, gövdedeki mantar enfeksiyonları, mukozaların fungal / mycotic enfeksiyonları.

Enfekte yaralar
Enfeksiyonlu yaraların lokal tedavisi, mesela açık yatak yaraları (decubitus ülserler), alt bacağın ülserleri (Ulcus cruris), şeker hastalarının iyileşmeyen yaraları ve kangren, tıbbi ozonun klasik uygulama alanlarına ait olan proseslerdir. Burada biz öncelikle, mikropsuz ve temiz yaralar elde etmek için ozonun dezenfektan özelliğinden, diğer deyişle bakterisid ve fungisid etkisinden yararlanırız. Yaranın temizlenmesinden itibaren, düşük dozda ozon uygulayarak iyileşme süreci hızlandırılır.

Bağırsak Hastalıkları: proktitis ve kolit
Enflamasyonlu bağırsak hastalıklarında özellikle erken dönemde rektal Ozon gazı üflenmesi şeklinde yapılan lokal uygulamanın çok yararlı olduğu kanıtlanmıştır. Birçok durumda arka arkaya 10 seans ozon uygulanması yeterli olur. 248 hasta üzerinde yapılan proktitis klinik çalışmasında sadece hastaların %10’unda birkaç 10 seanslık uygulama gerekmiştir.

Virüslerden kaynaklanan hastalıklar
Herpes simplex (facial herpes), herpes zoster (shingles), Uçuğun her iki tipi, virüsler tarafından oluşur. dudakların uçuğu (Herpes Labialis), sık sık tekrar eden ve nahoş bir hastalıktır, çok başarılı bir şekilde diğer tıbbi metotlarla ozonun kombinasyonu şeklinde tedavi edilir.

Zona hastalarında, ozonla tamamlayıcı uygulama faydalıdır. ozonlu su kompresleri ve ozonlu kan transfüzyonu şeklinde iki farklı yoldan tedavi edilebilir.

Karaciğer enflamasyonu (Hepatit A, B, C)
Karaciğerin enflamasyonu, tıbbi ozon için klasik tedaviler arasında sayılır. Hepatit A (HVA = hepatitis virus A) diğerlerine göre problemsiz ve tamamen iyileşebilirken, virüsün diğer şekli, hepatit B (HVB = hepatitis virus B), sıklıkla kronik bir şekilde seyreder. Burada klasik tıbbi tedavi metodlarına ilave olarak, ozonlu kan transfüzyonu ya da rektal yolla ozon/oksijen gazının kontrollü bir şekilde verilmesi ile başarılı sonuçlar alınmıştır. Aynı yöntemler ayrıca kuluçka süresi yıllar süren ve kronikleşene kadar bir karaciğer hastalığı olarak teşhis edilemeyen hepatit C hastalığına da uygulanır.

KOAH (Kronik bronşit) ve Astım ve alerjiler

Kronik Akciğer hastalıklarının başında gelen KOAH hastalarında bağışıklık sistemini düzenleyerek ve dokulardaki oksijenlenmeyi artırarak destek olmaktadır.

Bel Fıtığı tedavisinde

Radyolojik görüntüleme altında (Floroskopi ile) problemli disk alanına enjeksiyon yöntemi ile tedavide kullanılabilmektedir.

UYGULAMA METODLARI:

Ozon tedavisini birkaç uygulama metodu vardır; bunların hangisinin hastaya uygulanacağına hasta ile konuştuktan sonra doktor karar vermektedir, bazen kombine tedaviler yapılabilmektedir. Yani aslında ozon tedavi kişiye özel, doktor tarafından hazırlanan bir protokol ile uygulanır.

• Majör otohemoterapi
  • Minör otohemoterapi
  • Rektal/Vajinal ozon uygulaması
  • Kas ve eklem içine uygulama